mandag, juli 02, 2012

Mere fra Mallorca

På fredag 22. juni, bestemte vi oss for å dra til Palma en tur. Passet bra også siden nesten alle var litt solbrente.  Vi kjøpte en busstur med guide istedenfor å ta lokalbussen. Hun pratet hele vein og fulgte oss nesten til Katedralen. Så fikk vi over fem timer med alene tid uten guide. Vi gikk utenfor katedralen, men det var lang kø utenfor, så vi gikk ikke inn. Dagen gikk fort, for vi tittet mye i butikker. Havnet først i et dyrere strøk, med fliser på fortauene. Så senere fant vi litt smalere gågater. Vi spist to ganger, først på en fortauskafe, så på mc donalds som vi kom over. Bussen gikk tilbake ti på fire. Da kjørte den først opp til en borg, der vi skulle få se på utsikten over byen. Der var vi i et kvarter, så kjørte vi tilbake. Ca halvveis stoppet vi ved et stort perleutslag. Det kunne vi egentlig spart oss for, men, men, Kjetil fikk da kjøpt en god likør der. Var tilbake på hotellet halv syv, da ble det en times avslapning, før middag halv åtte. Etter middag gikk vi en tur i sentrum. Åsa fikk afrikanske fletter i håret og så var de litt på tivoli igjen, men noen norske venner fra hotellet. De lekte sammen hver dag :-) På lørdag var det bare basseng og soling hele dagen igjen. Det var barneklubb der, det gikk på engelsk og tysk, men det gikk bra for ungene. Denne dagen kastet de plastpinner i vannet som ble ståendes på bunnen som de måtte dukke etter :-) Og Kjetil var med på dart. Ellers så så vi nesten ikke Tobias og nesten ikke Åsa heller ved solsengene for de bare badet hele tiden med ferievennene sine :-) På kvelden var vi på en engelsk fotball pub og så på at Spania vant over Franrike. Da ble det oppskyting av raketter etterpå på torget :-) Har vært på jobb i dag, og mamma og pappa har passet ungene. Men i morgen har jeg fri og håper på sol :-)