søndag, august 26, 2012

Slektstreff og sykkeltur






God kveld :-) Da var det søndagskveld igjen. I dag sov vi lenge, så gikk vi rundt i pysj og slappet av for det regnet ute. Men utpå dagen stoppet det å regne så da tok vi oss en sykkeltur alle fire på en og en halv time :-) Så lagde jeg middag og etter det veide vi for og imot å gå på kil kamp. Men det var kaldt ute og blåste så vi valgte å bli hjemme. Så på fotball på tv og ungene lekte litt. I går var vi på slektstreff på Blaker skanse. Mamma hadde ordnet i stand det. Det var slekten etter oldemoren min og oldefaren min. Oldemoren min vokste opp på Aurskog. Det var barnebarna etter henne. Altså mamma og hennes søskenbarn, med barn og barnebarn. Vi møttes først på Blaker skanse klokka tolv og drakk kaffe og fikk kanelboller. Så kjørte vi rundt for å se hvor huset stod etc. Så fikk vi middag klokka tre. Og etter det var det kaffe og kaker. Veldig trivelig selv om vi manglet to søskenbarn av mamma og 7  tremeninger av meg. Men vi var 6 tremeninger til stede og det var stas. Broren min og ene søskenbarnet mitt. Og tre tremeninger. Ei her fra Kongsvinger som jeg ser ganske ofte. Men to som jeg ikke har sett på flere år fra Kolbotn begge, men han ene bor i Halden nå. Veldig koselig. Og alla barna lekte så godt sammen :-) Vi dro hjemover litt før åtte. Åsa sovnet i bilen så hun bar vi rett i seng. Tobias la seg med en gang han også. Kjetil og jeg så på Kong curling på dvd, sånn passe morsom. Jeg var hjemme med Åsa på fredag men da hadde hun ikke feber på kvelden. Så i morgen blir det barnehage på henne. Ha en fin ny uke :-)

1 kommentar:

ELIN sa...

Så koselig med slekstreff, og artig at du har slekt i Halden og da ;) Godt at Åsa er frisk og rask igjen. Ha en fin kveld. Klemmer fra Elin