onsdag, august 21, 2013

Skolestart :-)

Hei, og god onsdags formiddag :-) Her er vi i full gang med skole igjen. Tobias har begynt i femte klasse og Åsa i første klasse :-) Det var ei spent jente på søndagskveld og mandags morgenen. Tobias var ikke så spent he, he. Mest kje fordi sommerferien var over. Men det som var fint var at de får lov til å sykle til skolen i femte klasse. Så han syklet avgårde klokka åtte. Åsa skulle ikke begynne før halv ti, så vi koste oss hjemme først. Så dro vi avgårde og møtte Kjetil litt før skolen, før vi gikk det siste stykket. Mange spente barn på skoleplassen og så ble navnet hennes ropt opp på Snapp gruppen. De er tredelt i snipp, snapp og snute :-) Ble med henne inn og satt på navnelapp og så måtte vi gå ut igjen. Jeg jobbet til seks den dagen, så mamma hentet henne klokka to, og det hadde gått så fint. Hadde fått en bok, som vi satte bokbind på, og hun hadde gjort matteleksa hos mamma og pappa :-) På kvelden hadde Tobias fotballkamp, men jeg var ikke med siden jeg jobbet. I går hadde jeg fri. Så først leverte jeg Åsa, så dro jeg og trente. Når jeg kom hjem hadde mamma og pappa kommet. Pappa holdt på hele dagen og skitfet til nytt vindu på soverommet vårt. Mamma malte rekkverk ute på verandaen. Jeg dreiv med litt forskjellig og hentet Åsa klokka et. Da måtte vi kjøpe innesko og inne gymsko. Og hun fikk nye fotballsko på tilbud og sykkelhjelm også. Etter middag var Tobias innleid på det blå fotballlaget for å spille kamp så han og Kjetil dro på den. Åsa lekte med nabojentene og jeg dreiv med husarbeid. I dag begynte jeg åtte, så Kjetil leverte Åsa på skolen til klokka halv ni. Ønsker dere en fin onsdag :-)




2 kommentarer:

ELIN sa...

Gratulerer med fin skolejente :) Godt at skolestarten gikk bra for begge. Klem

Marie sa...

Spanande med skulestart for både liten og stor :)

Eg jobbar som på SFO og som assistent i førsteklasse så eg er midt oppi dette til dagleg :)