fredag, mai 22, 2015

Warszawa

Hei, og god fredag :-) 1. mai helga var vi med et vennepar på tur til Warszawa. Det var en flott by, som jeg egentlig aldri hadde tenkt at jeg skulle til he, he. Vi dro med Ryanair fra Rygge klokka 0630 på fredags morgen og hjem igjen fra Warszawa 2000 på søndag kveld, så vi fikk 3 dager der. Hadde ganske greit vær også og kunne sitte ute på uteservering og drikke øl :-) 1. mai var alle butikkene stengt, men vi spiste lunsj og ruslet i gamlebyen. Gikk tilbake på hotellet i tre tiden og sov litt, før vi badet i det fine bassenget på hotellet. På kvelden var vi på Hard Rock cafe og spiste. Vi lå på Sofitel Victoria, et veldig flott hotell, men som ikke kostet så mye å sove på, alt i Polen er jo billig :-) På lørdag var butikkene åpne, så vi gikk en del i butikker, men handlet ikke så mye. Koste oss noen ganger på uteservering også. På ettermiddagen slappet vi av på hotellrommet, og vi hadde badekar på badet :-) Hver dag før middag ble det en drink i baren på hotellet. På lørdag spiste vi på en tex mex restaurant. På søndag var butikkene også stengt, siden det var Polens nasjonaldag. Det var masse folk ute i gatene, og mye millitærer. De skjøt med kanoner, og alle millitære gikk i tog. Vi ruslet rundt i byen og spiste lunsj, før vi gikk på hotellet til klokka fem, da vi tok taxi til flyplassen. Anbefaler alle en tur til Warszawa :-)