onsdag, juli 22, 2009

Fra ferieturen. Del 1.

I går kveld kom vi hjem fra en kjempe fin tur til Lofoten, Fleinvær og Bodø.Vi har hatt fint vær nesten hele tiden, noe de som har vært hjemme på Østlandet ikke har hatt har jeg hørt. Turen startet torsdag 9. juli. Vi tok fly fra Gardermoen halv ni om morgenen. I Bodø kom mamma og pappa og hentet oss med dems bil og vår leiebil. De kjørte oppover. Var en tur hos onkelen min, en tur på hytta vi lånte, hentet broren min på Flyplassen. Spiste på Dolly Dimples og var en tur hos farmor. Dagen etter kjørte vi nordover. Var innom Hamarøy og tittet på huset der Hamsun vokste opp. Sov på en kjempe fin campingplass i Ballangen i en hytte vi lånte.Dagen etter var vi innom Narvik. Så kjørte vi til Kabelvåg, der vi lå på en rorbu i to netter. Var i Svolvær, Kabelvåg og Henningsvær. Likte Henningsvær kjempe godt. En nydelig plass! Var også innom Lofot akvariet. Så at Sel ble matet :-) Var også innom galleri Harr i Henningsvær. Så kjørte vi videre utover. Var innom Viking museet på Borg. Så stoppet vi på en strand på Ramberg . Der badet jeg og ungene. Ganske kaldt, men godt og deilig klart vann! Så kom vi fram til Å, der leide vi rom over butikken. Veldig fine rom. Og Spiste deilige fiskekaker på en restaurant. Dagen etter tok vi båten til Bodø fra Moskenes. Skal fortelle mer om det. Ble visst mange bilder her, men,men, he, he. Ha en fin onsdags kveld :-)