fredag, mars 15, 2013

Innskriving på skolen :-)


Hei, og god fredags morgen :-) Sola skinner og det er en fin dag, selv om det er kaldt. I går var det en stor dag for Åsa. Hun ble skrevet inn på skolen :-) Vi skulle møte opp klokka 10. Så Åsa og jeg tok en rolig morgen, mens guttene dro litt før åtte. Hun synes nok det drøyde litt, for etter en stund spurte hun: - "mamma, skulle ikke jeg på skolen?", he, he. Vi hentet Kjetil på jobben og møtte opp i gymsalen, der det var mange spente barn og foreldre.Der sang første klasse noen sanger for oss først. Så ble de ropt opp i grupper, snipp, snapp og snute. Det blir tredeling, siden de er 68 stk! Så gikk de til klasserommet, og hun turte å gå dit selv. Der skrev de navnet sitt i en bok, sang og ble fortalt eventyr. Vi foreldrene ble sittendes igjen i gymsalen, der det var foreldremøte. Så hentet vi dem i klasserommet halv tolv, og da var hun så stolt :-) Og Tobias hadde friminutt når vi kom ut, så alle fikk en klem av han :-) Så var det tilbake til barnehage og jobb noen timer. Etter middag var Åsa på dansing og Kjetil på bedriftsbowling. Tobias var hjemme og støvsugde :-) Og hadde vært ute og akt med en gutt og to jenter. Senere på kvelden var jeg på zumba. Nå er det godt at det er fredag. Ha en fin helg :-)

2 kommentarer:

Nina sa...

Åh - en skolestarter. Jeg har jobbet med seksåringer flere ganger - og det er noe helt eget og spesielt. Jeg elsker denne alderen - nyskjerrigheten, motivasjonen, spontaniteten, rausheten på komplimenter, ektheten.

Savner det - men en vakker dag er jeg forhåpentligvis frisk nok til å entre klasserommet igjen. Må jo ha troen.

Lykke til med den spennende tiden dere går i møte.

Nina sa...

Åh - en skolestarter. Jeg har jobbet med seksåringer flere ganger - og det er noe helt eget og spesielt. Jeg elsker denne alderen - nyskjerrigheten, motivasjonen, spontaniteten, rausheten på komplimenter, ektheten.

Savner det - men en vakker dag er jeg forhåpentligvis frisk nok til å entre klasserommet igjen. Må jo ha troen.

Lykke til med den spennende tiden dere går i møte.