torsdag, mai 15, 2008

Snart 17. mai.







Ja, nå er det bare en dag igjen til 17. mai. Været er ikke spådd til å bli noe bra, masse regn skal det bli. Men vi får kle på oss godt under bunadene. Og spise pølser, is og brus :-)



I helga hadde vi et kjempe flott vær. Var hos mamma og pappa og grillet på lørdag. Og ungene sov der om natten. Dreiv ute på søndag og koste oss i det fine været. Var litt kaldere på mandag, men ok. Da var vi hos et vennepar på besøk og så grillet vi hjemme etterpå. I kveld har Tobias og Kjetil vært på motor show og sett på biler. Det var visst gøy. Ellers har Åsa feber. Hun hadde feber i går kveld, men ikke i dag tidlig. Men når jeg hentet henne i barnehagen hadde hun det. Det er nok av vaksinen hun tok på onsdag. Kunne få reaksjon 5 - 12 dager etterpå. Så jeg må kanskje være hjemme med henne i morgen.



Viser bilde av den bunaden jeg har. (Ikke meg på bildet he, he.) Det er den blå nordlandsbunaden. Jeg valgte denne til konfirmasjonen siden pappa er fra Bodø. Men jeg har ikke capen, ønsker meg den. I alle fall på kalde 17. maier he, he. Har tittet litt på bunader på nettet i dag, det er jo så mange fine. Vil ønske dere en fin helg og en flott 17. mai :-)



9 kommentarer:

Anna Lisa sa...

Ha en fin 17 mai feiring du og dine.
Må prøve å kose seg uansett vær.
I morgå vert det baking av 17.mai kake og rydding og må ordne kle til alle...
Ha en fin kveld.
Klem

Christinas låvebutikk sa...

Nydelig bunad du har! Glad jeg skal ha bunad for maks temp 17.mai er 9 grader!
Ha en nydelig feiring!

Grip dagen sa...

Takk for hilsen. -Jeg sender den i retur og ønsker dere lykke til med pølser, is og bundader!!!
Ha en fin-fin dag!
Mange hilsner Marit

Lappesola sa...

En riktig god 17. mai til deg. Håper det blir oppholdsvær i hele landet.
Hilsen Lappesola som også har blå Nordlandsbunad

Hulda sa...

Ønsker deg en fin nasjonaldag, håper alle er friske da. :) Har også blå nordlandsbunad, men er ikke noe bunadsmenneske, så mamma har brukt den mer enn meg.

Prinsesse Elin sa...

Så flott bunda du har. Jeg rekner med du har den blå. Jeg liker disse jeg! Dumt at hun reagerer på vaksinen. Spesielt når det nermer seg 17 mai og det er vel første året hun får noe med seg av hva som skjer. Lykke til og ha det gøy i morra. Klem fra Elin:O)

Silkeline sa...

Ønsker deg også en riktig god 17. mai til tross for dålig vær. Da er det godt å ha en lun bunadstakk å varme seg i. Nydelig Nordlandsbunad.....kos dere masse med brus og is i morgen:)))

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Håper du hadde en fin 17. mai på tross av været...
Ville bare innom for å ønske deg en flott uke!
Klem fra Britt :-)

Anonym sa...

Jag var i Norge på 17 maj 2006. helt sykt! :)