torsdag, oktober 14, 2010

Bok: Sverre i begravelse.


Vil anbefale en bok som var fin og nyttig hvis dere har barn som noen gang skal være med i begravelse. Boka "Sverre i begravelse" av Anne Grete Listrøm lånte jeg sist uke, fordi vi skulle i begravelse til bestefaren til Kjetil og Oldefaren til Tobias. Den gir svar på mange spørsmål, her er omtale av boken: "Sverre er sint og lei seg. Oldemor er død, og nå skal hun begraves. Sverre lurer på hva som skjer med et menneske når det dør, hva som skjer når man legges i jorda, og om man er hos Gud. Når vanskelige spørsmål om døden trenger seg på, er mammas armkrok og bestefars fang godt å ha. I denne boka følger vi Sverre i forberedelsen til oldemors begravelse." Og det var veldig mye Tobias kjente seg igjen i fra boka, den dagen begravelsen var.


Ellers så har vi høstferie. I dag har jeg, ungene, en kompis av Tobias og mamma vært i Sverige. Ble ny vinterjakke til meg og Åsa, tøfler til Åsa, mat og litt diverse. I går gikk vi en lang tur. Og i morgen skal vi i svømmehallen :-) Ha en fin kveld :-)

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Det finnes så mye flotte böker på biblioteket. Om allt. Det er bara å gå dit så finner du dem.

Kondolerer sier eg.
Det er aldrig morsomt med begravelser, men det er no so her i livet.

En tur til Sverige på litt handel er fint. Man finner mye spennende der.
Ska nok åver en dag snart vi og.

Nå skal eg ut og nyte litt sol. Vi hadde 5 minus her i dag tidgligt så det ska bli gott med litt sol nå.
Klems Synnöve.

Anonym sa...

ma sjekke:)