lørdag, juli 23, 2011

Ord blir fattige...



Ja, ord blir fattige når man tenker på det som skjedde i Oslo og på Utøya i går. Vi hadde tatt en handle runde i går og hadde på radioen på vei hjem. Hørte at det hadde vært en eksplosjon i Oslo og at folk lå på fortauene og blødde. Kom hjem og skrudde på tv og data. Mamma ringte med en gang. Broren min hadde akkurat ringt henne. Han var på vei hjem fra jobb, omtrent nede ved børsen da det smalt. Han hadde huket seg ned i frykt, så hadde han gått mot der han trodde det hadde skjedd, mot Stortorget og Grensen. Så lånte han en leie sykkel og syklet hjem for det var kaos. Han går ofte over Yongstoregt på vei hjem, bra han ikke gitt litt før fra jobb. Fulgte med nyhetene hele tiden. Mamma og pappa kom klokka seks for pappa og Kjetil skulle legge gulv på rommet til Åsa. Mamma og jeg så på nyhetskanalen og så får vi høre om skytingen på Utøya og det blir bare verre og verre. Helt til da hadde vi jo trodd det var terror fra en utenlandsk gruppe, men når jeg hører at det er en norsk mann som skyter sier jeg at jeg tror det er en som er ute atter AP. Synes det er helt forferdelig, og når vi våknet i dag og hørte at 80 var drept ble det enda mer forferdelig. Prøver å forklare Tobias litt og sier han må spørre om han lurer på noe. Åsa skjønner ikke så mye. Vi hadde lovet ungene å dra til Torsbybadet i dag og gjorde det. Var i bassenget i nesten tre timer. Ungene hadde det kjempe gøy, og jeg også sklei sklie :-) Nå skal vi lage oss taco og kose oss her hjemme. Klem til dere alle :-)

Ingen kommentarer: